Gerben Lievers lanceert Ubari: een internetplatform voor mentaal welzijn na burn-out

01 feb , 19:01 Nieuws
image 11 66c475c3d7206

Gerben Lievers lanceert Ubari: een internetplatform voor mentaal welzijn na burn-out

Gerben Lievers (38) kreeg een zware burn-out nadat hij zijn succesvolle marketingbureau Team Nijhuis in Borne begin 2020 verkocht. 'Oorsuizen, hoofd- en buikpijn, slecht slapen en sombere gedachten; ik had het allemaal,' vertelt Lievers. Van de nood een deugd makend lanceert hij nu Ubari, een digitaal platform voor mentaal welzijn.

'Netflix van positieve gezondheid'

Ubari, door Lievers omschreven als een 'Netflix voor positieve gezondheid', biedt bezoekers tips, oefeningen en kennis om burn-out klachten te voorkomen en verlichten. Het platform levert specifiek op individuen afgestemde programma's, van ontspanningsoefeningen tot tips van psychologen en voedingsdeskundigen.

Anoniem profiel en betaalmodel

Gebruikers, zoals de hypothetische Klaas, kunnen op Ubari zowel visuele, audio- als geschreven content kiezen om aan hun mentaal welzijn te werken. Het platform biedt gebruikers de keuze voor een anoniem profiel, waardoor werkgevers niet op de hoogte zijn van het gebruik. Werkgevers betalen 49 euro per werknemer per maand voor toegang tot Ubari.

Verkoop certificaten en investeerders

Lievers heeft nagenoeg al zijn geld in Ubari geïnvesteerd en verkoopt certificaten van 750 euro per stuk om verdere financiering van het bedrijf te realiseren. Het platform richt zich op 100.000 gebruikers en zet in op samenwerkingen met duizenden werkgevers wereldwijd.

Het platform komt beschikbaar in 133 talen en voorziet in exclusieve content gecreëerd in samenwerking met kennispartners. De geplande lancering van Ubari staat gepland voor het najaar, met een eerste testfase in april.